Yaşam

Uçak Kanatlarından Çıkan Beyaz Gazlar Tam Olarak Nedir? Tek neden hava akışı değil!

Soğuk ve nemli hava katmanlarında uçağın hızlı hareketi beyaz işaretlere neden olabilir. Aslında doğanın ve teknolojinin ortaya çıkışının etkileyici bir sonucudur. Gelin bu olaylara birlikte bakalım.

Havacılığa meraklı pek çok kişi, özellikle kalkış ve iniş sırasında uçakların kanat uçlarından çıkan beyaz dumanı merak ediyor. Peki bu dumanlar tam olarak nedir? Aslında bunun birkaç nedeni var. Bu nedenler arasında en yaygın olanı “kanat ucu girdapları” veya “kanat ucu girdapları”dır. girdap”Hava akışı adı verilen hava akışından dolayı su buharının ağırlığından dolayı olur.

Hatta bu beyaz gazların komplo teorilerine bile dayandığını gördük. Özellikle beyaz gaz sahnesinden kanatlara yakın borulardan çıkan bir şeyin görüntüleri oldukça tanınabilir hale geldi. Bu bahiste aklınızda soru işareti kalmasın diyeBunların hepsini yakından inceleyeceğiz.

Kanat ucu girdaplarıyla başlayalım. Girdap olarak bilinen bu duruma ne sebep olur?

Kanat ucu girdapları, uçağın kanatlarının uçlarında meydana gelen dönel hava hareketleridir. uçağın kanadının altında yüksek basınç yukarıda alçak basınç oluşur. Bu basınç farkından dolayı kanadın altındaki hava aslında kanadın uç kısmından üst kısmına doğru hareket eder. Bu hareket sırasında kanat ucu girdabını oluşturan dönme hareketi meydana gelir.

Kanat ucu girdapları oluştuğunda ortam havası bu girdap içinde hızla döner. Bu dönme hareketi havadaki basıncın azalmasına neden olur . Basınç düştükçe hava sıcaklığı da düşer. Havadaki su buharı miktarı yeterliyse bu soğuma, su buharının ağırlaşmasına ve küçük su damlacıklarının oluşmasına neden olur. Bu küçük su damlacıkları beyaz duman olarak görülen şeyi oluşturur.

Bazı durumlarda bu dumanın uçak motorlarından geldiğini gözlemliyoruz.

Bazı durumlarda motorlardan beyaz duman çıktığını gözlemleyebiliriz. Bu duman, uçağın motorlarının yanmasından kaynaklanır. egzoz gazlarının ağırlığı.Özellikle soğuk havalarda veya nem oranının yüksek olduğu ortamlarda bu gazlar havadaki su buharına karışarak ağırlaşarak beyaz duman oluşturabilir.

Bu girdapların herhangi bir tehlikesi var mı?

Bu girdaplar özellikle büyük uçaklarda görülebilir ve hızla arkadan gelen diğer uçaklar için potansiyel tehlike oluşturabilir. Çünkü, hava trafik kontrolörleriBüyük uçaklar arasında makul bir takip mesafesi bırakarak bu potansiyel tehlikeyi en aza indirirler.

Uçaklar acil durumlarda kanatlarından yakıtı boşaltmak zorunda kalabiliyor.

Hatta komplo teorilerine bile konu olan bu konuya “akaryakıt boşaltma” adı veriliyor. yakıt boşaltma ; Özellikle büyük, uzun menzilli ticari uçaklarda bulunan bir sistem ile acil iniş durumlarında uçağın ağır yükünü azaltmak amacıyla fazla yakıtın hızla atmosfere salınması işlemidir.

Her uçağın belirlenmiş bir maksimum iniş ölçeği sahip olmak. Bir uçağın kalkıştan kısa bir süre sonra acil bir durum nedeniyle inmesi gerekiyorsa, bu durum makul olabilir çünkü planladığı rota boyunca tüketmesi gereken yakıta sahip olacaktır.

Yüksek ölçekte iniş Uçağın iniş ekibine, fren sistemine ve diğer yapısal bileşenlerine zarar verebilir. Bu riski azaltmak için yakıt imha sistemi devreye alınır. Bu sistem sayesinde uçak, kanatlarının uçlarından atmosfere yakıt salıyor.

Yüksek irtifada atmosfere salınan yakıt hızla buharlaşır ve çoğunlukla yere ulaşmadan dağılır. Ancak yakıtın bertaraf edilmesinin hem ekonomik maliyeti hem de potansiyel çevresel etkileri olması nedeniyle bu işlem yalnızca gerektiğinde kullanılır.

Kaynaklar: Simpe Flying, Quora, MonroeAerospace

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu